• OMX Baltic0,42%261,73
  • OMX Riga−1,58%867,01
  • OMX Tallinn−0,03%1 683,41
  • OMX Vilnius0,45%1 010,66
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,04
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,23
  • OMX Baltic0,42%261,73
  • OMX Riga−1,58%867,01
  • OMX Tallinn−0,03%1 683,41
  • OMX Vilnius0,45%1 010,66
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,27%8 307,04
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,23
  • 06.02.15, 23:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmad püüavad kliente signatuurlõhnaga

Arvatavasti pole kellegi jaoks uudis, et kuulsused annavad välja omanimelisi parfüüme. Selle tee on valinud aga ka mitmed lennufirmad, vahendab Wall Street Journal.
Turkish Airlinesi lennukid
  • Turkish Airlinesi lennukid Foto: epa
Lennufirmade signatuurlõhnad pole õigupoolest midagi uut. Omanimelise parfüümi lõi esimesena lennufirma Singapore Airlines juba 30 aastat tagasi. Ja tundub, et omanimeline lõhn on end ära tasunud. Ettevõtja Michael Gore lausus, et ta tunneks ka kinnisilmi ära, et tegu on Singapore Airlinesi parfüümiga, kuna ta on pikaaegne lennufirma teenuste kasutaja.
Ameerika ühe suurema lennufirma Delta Air Linesi signatuurlõhna nimi on Calm ning seda pihustatakse nii lennuki kabiini kui ka tualetitarvetele. Delta Air Lines on oma parfüümiga turul olnud juba pea kaks aastat ning lennufirma jälgedes käivad ka mitmed konkurendid – United Continental Holdings, Turkish Airlines ning Air Canada. Omanimelise parfüümiga tuleb välja õige pea Hispaania lennufirma Iberia, õige pea peaks ilmavalgust nägema ka Air Alaska lõhn.
Lennufirmad oma signatuurparfüüme poelettidele paisata ei plaani, küll aga nähakse parfüümis head võimalust kliente juurde saada. Unitedi turundusjuht Mark Krolick ütles, et nende lõhn kannab nime Landing ning koos uuendatud lennujaamade väravate alaga peaks parfüüm looma justkui sünergia ning inimesi rahustama ning nende olemise mugavamaks muutma. Ta viitas, et kliendi hea kogemus tähendab ühtlasi seda, et inimene pöördub lennufirma juurde tagasi.
Lennufirmad märgivad, et mitmed reisijad võivad olla väga lõhnatundlikud, mistõttu panustavad nad lõhna loomisel selle delikaatsusesse.
Peale üldise mugavuse on parfüümil ka praktilisem pool. „Ausalt öeldes tahame me ka lihtsalt parandada tualettide lõhna,“ ütles Mike Henny Delta Air Linesist. Nii valisidki lennufirma töötajad välja lõhna nimega Calm, mis on segu lavendlist ning kummelist.
Valitud parfüümi puhul on aga sageli probleeme sellega, et kliendid lihtsalt ei märka seda. Veebilehekülje toimetaja Phil Nickinson, kes lendas möödunud aastal Delta Air Linesiga 75 000 miili, pole siiani midagi märganud. Siiski tunnustas ta lennufirmat, et too püüab teha kliendi lennukogemuse mugavamaks. 
Hea lõhn paneb ostma
Parfüümid on viimastel aastatel väga moodi läinud ka hotellides ja jaeketi poodides. Uuringud on näidanud, et lõhnataju on tugevalt seotud aju limbilise piirkonnaga, mis vastutab emotsioonide, mälu ning motivatsiooni eest. Arvatakse, et kui poes on meeldiv lõhn, soovib inimene seal kauem aega veeta ning kulutab seega ka rohkem raha. Lennunduse seisukohalt tähendaks see, et inimene saab lennureisist häid emotsioone ning seega soovib ka hiljem sama lennufirmaga lennata.
Browni Ülikooli eksperimentaalpsühholoog Rachel Herz lausus, et uuringuid, mis puudutaksid lennukis olevat lõhna, eriti pole. Ta lausus, et lennufirmade põhjendus, nagu aitaks lennuki kabiini lõhnastamine kaasa reisijate meelte rahustamisele, on veidi ebakindel.
Ameerika Kopsuassotsatsiooni keskkonnamanager Aileen Gagney ütles väljaandele, et tema jaoks on lennuki kabiinide ning lennujaamade väravaalade lõhnastamisel suurimaks probleemiks see, kuidas reageerivad seesugusele lõhnastamisele inimesed, kellel on astma või allergiad. Gagney lausus, et temal on halb hakanud teatud sorti lõhnaõlide või juukselakkide lõhnast. „Ma isegi ei suuda ette kujutada mingeid signatuurlõhnu lennujaamas,“ ütles ta.
Nii polegi kõik lennufirmad oma signatuurlõhna käiku lasknud või sellele isegi mõelnud. Qantas Airways katsetas mõnda aega osade lennujaamade lounge'ides oma lõhna, ent sellest loobuti õige pea, kuna lennujaamas olevatest toidukohtadest tuli liiga palju toidulõhna, mis segunes lennufirma parfüümiga. British Airways, kellele alguses mõte oma lõhnast isegi meeldis, mõtles hiljem ümber.
Turkish Airlines leiab aga, et just oma lõhn oli see, mis oli puudu ning mis on kahtlemata vajalik. Parfüüm nimega TK 1933 koosneb 29 koostisosast, nende seas sidrunheinast, ylang-ylang õlist ning bergamotist. Lennufirma hinnangul põhjustab lõhn reisijates häid emotsioone: usaldust, rahulikkust ning õnnelikkust.
IT-firma müügidirektor Rune Raunow, kes lendab sageli Turkish Airlinesiga, lausus, et ta tunneks lennufirma lõhna järgi ära. Siiski ütles ta, et ta ei valiks lennufirmat kindlasti selle järgi, mis lõhn lennukikabiinis levib. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:37
Eestlased ei ole altid oma raha pealt intressi teenima
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele